وبلاگ

راهنمای خرید شیشه شیر نوزاد

خرید شیشه شیر

راهنمای خرید شیشه شیر نوزاد

راهنمای خرید شیشه شیر نوزاد، بدون شک تغذیه از شیر مادر بهترین گزینه برای نوزادان می باشد با این وجود گاهی اوقات بنا به دلایل نیاز به استفاده از شیر کمکی در قالب شیشه شیر می شود، شیشه شیر  و سر شیشه با توجه به سن نوزادان دارای انواع متفاوتی می باشند که انواع مختلف آنها را بررسی خواهیم کرد.

شیشه شیر از چهار بخش تشکیل شده

  • بطری که وظیفه نگهداری مایع درون خود را دارد
  • سری که نوزاد توسط آن مایع را میمکد
  • سرپیچ که همان حلقه بالای شیشه شیر می باشد
  • درپوش که در اکثر شیشه شیر ها موجود بوده و جهت حفظ بهداشت بیشتر می باشد.

راهنمای خرید شیشه شیر نوزاد ( بطری شیشه شیر )

جنس بطری شیشه شیر از نکات مهم در خرید شیشه شیر می باشد که عموما از جنس شیشه ای، استیل، پلاستیکی و سیلیکونی  می باشند.

بطری های شیشه ای دارای سطح صاف بوده و پاک کردن شیر یا چربی از روی سطوح آن کار آسانی می باشد همچنین جهت استریل کردن شیشه بر خلاف بطری های پلاستیکی میتوان از آب جوش استفاده نمود.

بطری های استیل دارای خاصیت عایق می باشند که میتوانند شیر سرد یا گرم را به مدت بیشتری نسبت به بطری های پلاستیکی و شیشه ای در دمای مورد نیاز نگه دارند، همچنین از دیگر مزایای بطری های استیل مقاومت آن ها در برابر شکستن و ضربه می باشد.

بطری های پلاستیکی متداول ترین بطری های شیشه شیر می باشند قیمت ارزان تر، وزن سبک و طرح های مختلف از مزایای شیشه شیر با بطری پلاستیکی می باشد از سال 2012 میلادی تمامی بطری شیر های تولید شده از جنس پلاستیک BPA FREE و عاری از هرگونه ماده شیمیایی بوده که نگرانی در این خصوص را رفع کرده است.

بطری‌های سیلیکونی سبک، مقاوم، نرم و بدون BPA عاری از هرگونه ماده شیمیایی هستند. این بطری‌ها اغلب گران‌ تر از انواع پلاستیکی و شیشه‌ای هستند و از کیفیت ساخت بالاتری نسبت به با سایر بطری ها برخوردار می باشند.

راهنمای خرید شیشه شیر نوزاد ( انواع سر شیشه )

از دیگر نکات قابل توجه در خرید شیشه شیر نوع سرشیشه می باشد، سرشیشه ها نیز مانند شیشه شیر دارای انواع مختلفی مانند سرشیشه کلاسیک، ضد نفخ، ارتودنسی و سر شیشه به شکل سینه مادر می باشند که ویژگی هرکدام را برای شما توضیح خواهیم داد.

سرشیشه های کلاسیک، خروج شیر از این سرشیشه ها به نیروی مکش دهان نوزاد نیاز ندارد و راحت‌تر از مکیدن سینۀ مادر است و به همین دلیل می‌تواند باعث ایجاد اختلال در رشد فک و کام نوزادان شود.

سرشیشه های ضد نفخ دارای حفره های در لبه سرشیشه می باشند که میزان ورود و جریان شیر را کنترل کرده و تا حدودی از نفخ کودک در هنگام مکیدن جلوگیری میکنند.

سرشیشه‌های ارتودنسی به شکلی طراحی شده اند که با لثۀ نوزاد شما سازگار بوده و دارای یک حباب تخت در یک طرف است که با زبان کودک تماس پیدا می‌کند.

سرشیشه‌های به شکل سینۀ مادر، شکل طبیعی‌تری دارد و این اجازه را می‌دهد که رشد کام و فک کودک روند طبیعی خودش را داشته باشد. این سرشیشه‌ها اندازه‌های متفاوتی دارد .

راهنمای خرید شیشه شیر نوزاد (جنس سرشیشه)

یکی دیگر از موارد مهم خرید شیشه شیر بررسی جنس سر شیشه است

سری لاتکس

سرشیشه از جنس لاتکس بسیار نرم و انعطاف پذیر بوده و سبب ایجاد شباهت با سینه مادر برای نوزاد می باشد، سری های لاتکس به راحتی با رنگ قهوه ای-طلایی مات خود از سری های سیلیکون شناخته می شوند. با گذشت زمان سری های لاتکس دچار ترک شده و از نوک سری شیر به بیرون نشت می کند

سری سیلیکونی

سیلیکون ماده ای نرم و شفاف است. با اینکه سیلیکون محکم تر از لاتکس است، واکنش های آلرژیک کمتری به دنبال خواهد داشت. طول عمر سری های سیلیکون نسبت به سری های لاتکس، سه تا چهار برابر بیشتر است. اگر نوزاد با سری های شیشه شیر نوزاد به هنگام تغذیه خشن برخورد می کند و گاز می گیرد، سری های سیلیکونی می توانند انتخابی ایده آل باشند.

ویژگی های یک شیشه شیر مناسب

به طور خلاصه در هنگام خرید شیشه شیر مناسب میتوانید به ویژگی های ذکر شده زیر رتوجه نمایید.

  • دارای درپوش جهت حفظ بهداشت بیشتر
  • سر شیشه از جنس سیلیکون
  • سر شیشه شبیه به سینه مادر
  • ضد نفخ و آنتی کولیک
  • مقاومت بالا در برابر ضربه
  • امکان استریل کردن
  • دارای درجه بندی بر روی شیشه
  • BPA FREE و عاری از هرگونه ماده شیمیایی

از بهترین برند های خرید شیشه شیر و سر شیشه میتوان به برند های NUBBY, JANE, SUAVINEX, AVENT اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.