وبلاگ

نکات کلیدی در خرید اسباب بازی برای کودکان

نکات کلیدی در خرید اسباب بازی

نکات کلیدی در خرید اسباب بازی برای کودکان

نکات کلیدی در خرید اسباب بازی برای کودکان، اسباب بازی ها علاوه بر ایجاد سرگرمی برای کودکان نقش بسیار مهمی در زندگی و رشد مهارت های فیزیکی و اجتماعی کودکان ایفا میکنند، کودکان به وسیله اسباب بازی های دنیای پیرامون خود را اکتشاف میکنند و مهارت های اجتماعی و فیزیکی را یاد میگیرند به همین دلیل انتخاب درست در خرید اسباب بازی نقش بسیار پرنگی در سلامت روانی کودک ایجاد میکند.

اگر هنوز از نکات کلیدی در خرید اسباب بازی برای کودکان آگاه نیستید به صورت جزئی راهنمای خرید برخی از انواع اسباب بازی را برای شما در مقالات قبلی آورده ایم که میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به خواندن آنها کنید، در این مقاله به صورت کلی نکات کلیدی در خرید اسباب بازی برای کودکان را برای شما آورده ایم

نکات کلیدی در خرید اسباب بازی برای کودکان

  • اسباب بازی های چند منظوره

کودکان در سنین پایین دوست دارند از اسباب بازی هایشان به طرق مختلف استفاده کنند به همین دلیل اسباب بازی های ساخت و ساز و یا لگو LEGO یکی از اسباب بازی های مورد علاقه در کودکان می باشد، اسباب بازی لگو علاوه بر پرورش قدرت خلاقیت و مهارت های حرکتی و فیزیکی از استاندارد های بالایی در سطح جهانی نیز برخوردار می باشد.

  • گروه سنی

یکی دیگر از نکات کلیدی در خرید اسباب بازی برای کودکان توجه به گروه سنی درج شده بر روی اسباب بازی می باشد، اسباب بازی ها با توجه به توان فیزیکی کودکان و با توجه به میانگین سنی خود تاثیرات متفاوتی را بر روی کودکان ایجاد میکنند، برخی اسباب بازی ها فقط در سن خاصی قابل استفاده هستند و بعد از چند هفته یا بیشتر هرگز دوباره مورد استفاده قرار نمی گیرند، اما برخی از اسباب بازی ها مانند خانه های چوبی یا پلاستیکی، حیوانات پلاستیکی، ماشین و … گویی با کودکان رشد میکنند و میتوانند همیشه از آن استفاده نمایند.

  • حل مسئله و اکتشاف

یکی از بهترین راه ها در پرورش قدرت خلاقیت، تجسم و تخیل در کودکان خرید اسباب بازی هایی می باشد که کودکان را در کنار سرگرمی وادار به حل مسئله، اکتشاف و یا ساختن میکند، اسباب بازی های ساخت و ساز، پازل، خمیر بازی از دسته این اسباب بازی ها قرار میگیرند.

  • مهارت های فیزیکی

فعالیت های فیزیکی، مهارت های دست بخش مهمی از بازی است این نوع بازی ها قدرت مغز را افزایش داده و بدن را تقویت می کند. سه چرخه، ابزار باغبانی و حلقه های مینی بسکتبال انتخاب خوبی برای این منظور هستند.

  • هوش اجتماعی

از دیگر نکات کلیدی در خرید اسباب بازی خرید اسباب بازی هایی می باشد که کودکان را وادار به تعامل با سایر کودکان و یا والدین می کند، بازی های تعاملی مانند پازل, بازی های تخته ای و دومینو به بچه های بزرگ تر اجازه می دهند با هم بازی کنند.

فروشگاه اینترنتی نی نی پارسه مرجع خرید اسباب بازی، سیسمونی و لوازم بهداشتی مادر و کودک در برند های مطرح جهانی LEGO, JANOD, NUBY, VTECH و … با کیفیت و استاندارد بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.