وبلاگ

چرا اسباب بازی های چوبی برای کودکان بهترند؟

اسباب بازی های چوبی

چرا اسباب بازی های چوبی برای کودکان بهترند؟

یکی از مهم ترین دغدغه های والدین در انتخاب بهترین نوع اسباب بازی برای کودکان می باشد،امروزه با پیشرفت تکنولوژی اسباب بازی ها نیز دستخوش تغییرات بسیاری شده اند، اسباب بازی های چوبی، موزیکال، پازل و اسباب بازی های فکری بخشی از انواع مختلف اسباب بازی ها می باشند که امروز اسباب بازی های چوبی و تاثیرات آن بر کودکان را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

فواید اسباب بازی های چوبی

اسباب بازی های چوبی به دلیل دست ساز بودن دارای کیفیت بالاتر و در مقایسه با سایر اسباب بازی ها پایداری و مقاومت بالاتری دارند و به راحتی شکسته و خراب نمیشوند، این اسباب بازی ها علاوه بر مقاومت و پایداری بالاتر دارای ایمنی بیشتر و بالاتری نیز می باشد، علت ایمنی بالاتر اسباب بازی های چوبی عدم وجود لبه های تیز، قطعات کوچک و رنگ های غیر سمی در فرآیند ساخت آن است.

افزایش و پرورش خلاقیت و تمرکز در کودکان

در ساخت اسباب بازی های چوبی خبری از دسته های بازی، موزیک و یا چراغ های چشمک زن نیست به همین دلیل کودک بجای اینکه تمام حواس خود را بر روی صدا ها و افکت ها بگذارد با استفاده از نیروی تخیل خود شروع به ساختن و بازی کردن میکند، شکل های ساده و بنیادی قطعات ساخته شده در اسباب بازی های چوبی سبب می شود تا کودکان متناسب با سن خود و به روش خود با این اسباب بازی ها بازی کند.

رشد مهارت های حرکتی

یکی دیگر از فواید اسباب بازی های چوبی کمک به رشد مهارت های فیزیکی و حرکتی در کودکان است به طور مثال وقتی کودک در حال ساخت برج با بلوک های چوبی می باشد باید تلاش کند تا آن ها را به گونه ای روی هم قرار دهد که برجی که می سازد به سرعت خراب نشود.

شادی و سلامت روان

این روزها، بسیاری ازکودکان ساعت های زیادی را با تبلت و تلفن های هوشمند خود می گذرانند و یا جلوی رایانه شخصی شان می نشینند. این مساله نه تنها ذهن آن ها را خسته اعصاب آنها را بیش ازحد تحریک می کند بلکه باعث نوسنات خلقی زیادی می شود که بسیاری از والدین می توانند یک رمان کامل از این کج خلقی ها بنویسند!

این در حالیست که کارکردن با چوب سبب افزایش انرژی مثبت می شود. بازی های خلاق و تعاملی با اسباب بازی های ساخته شده از چوب باعث آرامش و خوشحالی بچه ها می شود. کودک می تواند زمان زیادی را در آرامش به انجام فعالیت های خلاق با سازه های چوبی بپردازد بدون اینکه جلوه های نوری یا صداهای آزاردهنده ذهن او را به چالش بکشند.

فروشگاه نی نی پارسه مرجع خرید اسباب بازی های چوبیبرند برتر Janod، موزیکال و لوازم بهداشتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.