بهداشتی, وبلاگ

فواید اسباب بازی های موزیکال در کودکان

اسباب بازی های موزیکال

فواید اسباب بازی های موزیکال در کودکان

اسباب بازی های موزیکال در کودکان ، بازی کردن و تحرک در کودکان در دوره های سنی مختلف به خصوص در کودکی یکی از تاثیرگذار ترین موارد در رشد شخصیت ، رشد ذهنی و مهارت های حرکتی کودک می باشد.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و گستردگی انواع مختلف اسباب بازی و تاثیر آن بر کودکان باید حساسیت بیشتری در انتخاب اسباب بازی ها برای کودکان به خرج دهیم چرا که کودک در جریان بازی پرورش فكري، عاطفي و جسمي و اجتماعي مي يابد زیرا بازی راهی برای ابراز و نشان دادن احساسات است و باعث تخلیه فشار و استرس‌های عصبی کودک می‌شود.

اسباب بازی های موزیکال

در این میان اسباب بازی های موزیکال دسته و بخش بزرگی از اسباب بازی ها را در میان کودکان تشکیل می دهد.

قطار و یا ماشینی که در حین حرکت آهنگ پخش می کند، عروسکی که با فشردن دکمه ی آن موسیقی شادی اجرا می شود، گیتار های کوچک و … در دسته اسباب بازی های موزیکال قرار می گیرند.

امروزه تحقیقات نشان داده استفاده از این اسباب بازی های موزیکال و موسیقی در سنین کم سبب رشد ذهنی کودک شده و سبب سازماندهی دستگاه اعصاب مرکزی کودکان  می شود.

در زیر بخشی از مهم ترین فواید اسباب بازی های موزیکال در کودکان را برای شما آورده ایم

  • کمک به رشد بهتر مغز

پس از هفته پنجم بارداری مغز نوزاد شروع به رشد می کند استفاده از موسیقی از همین دوران سبب رشد و توسعه بهتر مغز شده و استفاده از  اسباب بازی های موزیکال در دوران کودکی و سال های ابتدایی کودک سبب رشد ذهن کودک در زمینه های تکلم و صحبت کردن، استدلال و حل مسئله می شود.

  • کاهش فشار های عصبی و استرس

تحقیقات در زمینه رشد در آمریکا نشان داده است خواندن آهنگ های مورد علاقه کودکان به عنوان لالایی و یا توسط اسباب بازی ها سبب ایجاد آرامش بیشتر در بین کودکان می شود.

  • تقویت حافظه

حافظه انسان می تواند از طریق موسیقی ( ملودی، ریتم و هارمونی و …) رشد و تقویت شود، لذا بازی با اسباب بازی های موزیکال و شنیدن موسیقی در دوران کودکی سبب تقویت حافظه کودک می شود.

  • افزایش اعتماد به نفس

هنگامی که کودک با اسباب بازی های موزیکال سرگرم می شود و شروع به نواختن آن می کند و مورد تشویق والدین و یا اطرافیان خود قرار می گیرد باعث می شود تا به شکل غیر مستقیم اعتماد به نفس او بیشتر شود.

  • رشد مهارت های شنیداری

صدا های مختلف در موسیقی مانند بم ، بالا، زیر، سریع و یا آهسته سبب تقویت مهارت های شنیداری کودک می شود چرا که ذهن کودک این صدا های مختلف را تجزیه و نحلیل می کند.

  • افزایش تمرکز

موسیقی سبب تحریک کودک برای دقت بیشتر به صدا، ملودی، آهنگ و … می شود لذا سرگرم شدن با این نوع اسباب بازی های موزیکال و موسیقی سبب افزایش تمرکز در کودک می شود.

شما می توانید اسباب بازی های موزیکال مورد نظر خود را در شکل های مختلف و جذاب و با کیفت از طریق لینک زیر از فروشگاه نی نی پارسه تهیه کنید.

اسباب بازیهای موزیکال نی نی پارسه

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.